Regulamin Portalu
www.DwórMarcinkowo.pl
1. Przepisy ogólne
Niniejszy Regulamin określa:
- Najważniejsze zasady funkcjonowania portalu internetowego www.dwormarcinkowo.pl
- Reguły korzystania z oferowanych za jego pośrednictwem funkcjonalności
- Warunki i zasady sprzedaży produktów i dostawy jedzenia
- Główne zasady odpowiedzialności
- Działanie praw autorskich oraz praw pokrewnych
- Procedurę zgłaszania ewentualnych problemów
Użyte w Regulaminie pojęcia i terminy należy rozumieć następująco:
- Portal – portal internetowy www.dwormarcinkowo.pl
- Administrator – podmiot kierujący działaniem Portalu: P.H.U.EXPERT II WALDEMAR MACHOWSKI, Piastowska 9/16, Trzemeszno 62-240, Polska, NIP: 5571292671
- Użytkownik – każda osoba, która korzysta z Portalu oraz oferowanych za jego pośrednictwem funkcjonalności
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
- Produkty – posiłki możliwe do zamówienia poprzez Portal wraz z dostawą
- Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.);
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz.U. Nr 16, poz. 93).
2. Usługi świadczone drogą elektroniczną
- W ramach portalu dostępne są następujące funkcjonalności, do których można uzyskać dostęp drogą elektroniczną: Konto Użytkownika, Wirtualny koszyk, Formularz Zamówienia, Formularz Kontaktowy, Newsletter
- Wszystkie wskazane usługi mają charakter nieodpłatny. Użytkownik ma prawo w każdym czasie zrezygnować ze wskazanych usług bez ponoszenia kosztów
- Konto Użytkownika jest usługą, do której można uzyskać dostęp po dokonaniu rejestracji. Rejestracja wymaga wskazania poprawnego adresu e-mail oraz ustalenia hasła
- Usługa Konto Użytkownika umożliwia poprzez zalogowanie dostęp do zgromadzonych danych oraz informacji o złożonych zamówieniach
- Wirtualny koszyk jest narzędziem umożliwiającym Użytkownikowi zarządzanie Produktami przed ich zakupem, przeliczanie wartości zamówienia oraz kosztów dostawy. Podczas wyboru Produktów, Kupujący może dowolnie zmieniać zawartość koszyka poprzez dodawanie i usuwanie poszczególnych elementów
- Formularz zamówienia to jednorazowa, nieodpłatna usługa umożliwiająca prawidłowy dobór Produktów, wprowadzenie danych niezbędnych do finalizacji zakupu. Korzystanie z Formularza zamówienia staje się możliwe z chwilą dodania co najmniej jednego Produktu do Wirtualnego koszyka
- Formularz zamówienia wymaga wskazania danych Kupującego: imię i nazwisko, sposób dostawy, adres dostawy, wybrana metoda płatności, numer telefonu, ewentualne uwagi do zamówienia lub dostawy
- Dane w Formularzu zamówienia można modyfikować dowolnie, do chwili dokonania potwierdzenia. Potwierdzenie następuje poprzez aktywowanie przycisku „Kupuję i płacę“
- Usługa Formularz kontaktowy służy ułatwianiu komunikacji pomiędzy Użytkownikiem i Administratorem
- W ramach usługi Newslettera, Użytkownik może wyrazić zgodę, na cykliczne otrzymywanie na podany adres e-mail informacje o aktualnościach
3. Składanie zamówień
- Informacje zawarte na stronie Portalu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego
- Zawarcie umowy między Operatorem i Użytkownikiem następuje zgodnie z opisaną procedurą
- Użytkownik umieszcza wybrane Produkty w Wirtualnym Koszyku
- Korzystając z Formularza zamówienia, Użytkownik określa ilość Produktów (oraz ewentualnie ich parametry) metodę płatności, wprowadza dane niezbędne do realizacji zamówienia
- Użytkownik uzyskuje możliwość sprawdzenia zawartości i warunków zamówienia
- Użytkownik składa zamówienie, aktywując przycisk Kupuję i płacę – w tym momencie zamówienie uważa się za złożone
- Złożenie zamówienia stanowi złożenie Operatorowi przez Użytkownika oferty zawarcia umowy sprzedaży i dostarczenia Produktów w nim ujętych
- Złożenie zamówienia nie wymaga uprzedniej rejestracji i posiadania Konta Użytkownika. Operator dopuszcza możliwość składania zamówień przez niezarejestrowanych Użytkowników. Rejestracja i założenie Konta Użytkownika umożliwia dostęp do większej liczby opcji, w tym do uzyskania informacji na temat uprzednio złożonych zamówień
- Niezależnie od powyższego, istnieje możliwość złożenia zamówienia drogą telefoniczną. Złożenie zamówienia drogą telefoniczną wymaga podania tych samych danych, co przy wykorzystaniu Formularza Zamówienia
- Po złożeniu zamówienia Operator potwierdza jego otrzymanie oraz potwierdza przyjęcie do realizacji, wskazując zarazem przewidywany czas dostarczenia. Od tego momentu umowę uznaje się za zawartą
- Wszystkie ceny prezentowane w ramach Portalu są cenami brutto (zawierają podatek od towarów i usług VAT). Ceną wiążącą jest cena podana na stronie internetowej Portalu przy Produkcie w chwili składania zamówienia. Niezależnie od tego, o łącznej, ostatecznej kwocie do zapłaty Użytkownik informowany jest przed złożeniem zamówienia
- Minimalna wartość zamówienia 25,00zł
4. Dostawa i płatność
- O łącznych, ostatecznych kosztach dostawy Użytkownik informowany jest najpóźniej przed złożeniem zamówienia
- Zamówienia realizujemy na bieżąco od godziny 12:00-18:00 (ostatnie zamówienie do godziny 18:00). Pozostałe opłacone zamówienia, złożone po godz. 18:00, będą realizowane następnego dnia roboczego, prosimy o podanie godziny na która życzą sobie państwo dostawę. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu. W razie wątpliwości, proszę o kontakt pod numerem telefonu (+48) 510 191 373
- Koszt dostawy liczony jest w zależności od strefy / miejsca, do którego dostarczona ma być Produkt. Odległość liczona jest od adresu restauracji, z której będzie realizowana dostawa:
- Odbiór osobisty – Dwór w Marcinkowie Górnym, Marcinkowo Górne 1, 88-410 Gąsawa – 0zł
- Strefa 1 – do 4.9 km – 0zł
- Strefa 2 – od 5 km do 9.9 km – 10zł
- Strefa 4 – od 9.9 km do 14.9 km – 15zł
- Strefa 5 – od 14.9 km do 19.9 km – 20zł
- Bezpłatna dostawa przy zamówieniach powyżej 80zł
Portal umożliwia następujące formy płatności:
- Płatność online
- Akceptując postanowienia niniejszego Regulaminu, Użytkownik wyraża zgodę na otrzymanie paragonu elektronicznego na wskazany przez siebie adres e-mail
5. Prawo odstąpienia od umowy
- Zasadą prawa (wynikającą z Ustawy) jest, że Użytkownik będący Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od tej umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument objął Produkt w posiadanie lub w którym wskazana przez Konsumenta osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie Produktu. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone w dowolnej formie. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie informacji dotyczącej wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy. W przypadku odstąpienia od umowy, umowę tę uważa się za niezawartą
- Jednakże, zgodnie z art. 38 Ustawy, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb
i/lub
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia
i/lub
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
- W oderwaniu od regulacji wynikających z Ustawy, Operator przewiduje możliwość odstąpienia od Umowy w następujących przypadkach:
- Użytkownikowi przysługuje prawo odstąpienia od zawartej umowy jeżeli wystąpi opóźnienie w dostarczeniu przekraczające 30 minut
- Ponadto, Operator oświadcza, że zawsze dąży, by dostawy były realizowane w ciągu maksymalnie 60 minut. Czas dostarczenia uzależniony jest jednak od strefy dostawy, rodzaju zamówienia oraz warunków pogodowych i komunikacyjnych. Z uwagi na powyższe, czas dostarczenia w niektórych przypadkach może być dłuższy. Operator zobowiązuje się uprzedzić Użytkownika o dłuższym czasie oczekiwania. Jeżeli Użytkownikowi nie odpowiada nowy, proponowany termin dostarczenia, ma prawo odstąpić od umowy bez ponoszenia konsekwencji
6. Postepowanie reklamacyjne
- Operator ponosi odpowiedzialność za wady sprzedawanych Produktów
- Użytkownik ma prawo do złożenia reklamacji
- Kupujący może złożyć reklamację w szczególności (lecz nie tylko), gdy wystąpiła jedna z opisanych okoliczności:
- Produkt posiada wady fizyczne
- Produkt jest niezgodny z umową
- wystąpiło opóźnienie w realizacji zamówienia
- w fakturze VAT występuje błąd
- Zaleca się, by reklamacje były kierowane:
- na adres tradycyjny: Dwór w Marcinkowie Górnym, Marcinkowo Górne 1, 88-410 Gąsawa, z dopiskiem „reklamacja” bądź na adres e-mail: kontakt@dwormarcinkowo.pl
- W celu usprawnienia procesu rozpoznania reklamacji, zaleca się, by zgłoszenie reklamacyjne zawierało następujące dane:
- imię i nazwisko
- nr zamówienia
- dokładny opis wady, problemu oraz datę ich stwierdzenia
- żądanie Użytkownika
- oczekiwany sposób udzielenia odpowiedzi: adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej
- Przedstawienie w/w informacji nie jest warunkiem przyjęcia reklamacji do rozpoznania. Ich podanie przyspieszy udzielenie odpowiedzi
- Operator rozpatrzy reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Użytkownik zostanie poinformowany zgodnie z danymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji
7. Polubowne sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny
- Konsument posiada między innymi następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu. Informacje dotyczące procedury mediacyjnej znajdują się w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej
- Zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy
- Zwrócenie się o bezpłatną pomoc prawną do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów, m.in. Federacji Konsumentów – adres strony internetowej: www.federacjakonsumentow.org.pl
- Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, Konsument może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
- Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozwiązywania sporów pomiędzy Sprzedającym a Konsumentem można znaleźć na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
8. Prawa autorskie oraz prawa pokrewne
- Korzystając z Portalu, każdy Użytkownik powinien respektować obowiązujące przepisy dotyczące praw autorskich oraz własności intelektualnej
- Treści zawarte w Portalu (w tym nade wszystko utwory, znaki towarowe, bazy danych) podlegają ochronie prawnej. Ochrona ta wynika z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym:
- ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych
- ustawie o własności przemysłowej
- ustawie o ochronie baz danych
- ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
- Przykładem naruszenia tych przepisów byłoby nieuzgodnione, pozaprawne, zwielokrotnianie, publiczne udostępnianie w sieci, publiczne odtwarzanie wyżej określonych treści
- Sam fakt korzystania z Portalu nie powoduje przeniesienia na Użytkowników jakichkolwiek praw lub licencji dla treści objętych ochroną prawną
9. Postanowienia końcowe
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 16.03.2020
- Ewentualne zmiany Regulaminu będą następować przy uwzględnieniu następujących zasad:
- zmiana Regulaminu będzie skuteczna po upływie 7 dni od daty opublikowania nowej wersji Regulaminu w widocznym miejscu na stronie internetowej Portalu
- zarejestrowani Użytkownicy zostaną powiadomieni o zmianie Regulaminu w drodze wiadomości e-mail
- do zamówień złożonych przed wejściem w życie zmian, mają zastosowanie dotychczasowe zapisy Regulaminu
- Regulamin dostępny jest pod adresem https://dwormarcinkowo.pl/regulamin/
- Zaleca się, by wszelkie uwagi, opinie na temat funkcjonowania Portalu, jak również informacje o naruszeniu Regulaminu kierować na adres poczty elektroniczny Sprzedającego kontakt@dwormarcinkowo.pl
- Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz ich ochrony zostały zawarte w Polityce prywatności, która jest dostępna pod adresem: https://dwormarcinkowo.pl/polityka-prywatnosci/